19 Mayıs 2013 Pazar

Yapı Sektörüne Denetim


Son yıllarda inşaat sektöründe yaşanan hızlı büyüme ve kentsel dönüşüm projeleri nedeni ile artan inşaat malzemesi talebinden dolayı, sahtecilik girişimlerinin artması üzerine yapılan denetimlerde sahtecilik yapan ve bunlara onay veren yapı denetim firmalarına ceza kesildi.

İstanbul da başlayan operasyonlar ile inşaat sektörünün kontrollü bir şekilde büyümesi amaçlanıyor. Sektörün artan malzeme ihtiyacının kötü niyetli kişi ve kurumların iştahını kabartması ve çürük malzeme üretimi girişimlerinin artmasından dolayı sıklaştırılan denetimlerle çürük malzeme üretiminin engellenerek, kalite standartlarından ödün vermeden ve kaliteli üretim yapanlara karşı haksız rekabet ve kazanç sağlamayı amaçlayan firmaların önüne geçilebilmesi amacıyla İstanbul’da yapılan denetimler neticesinde 48 firmaya toplam 275 Bin TL ceza kesildi. Denetimlere sahteciliğin engellenmesi için Yapı denetim firmalarının  denetlenmesi de dahil edildi.

Bu yılın başından beri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İstanbul İl Müdürlüğü inşaat malzemesi üreticileri ile yapı denetim firmalarını sıkı denetimlere tabii tutuyor. Özellikle inşaat sektöründeki hızlı büyüme ile birlikte kalitesiz yapıların önüne geçmeyi hedefleyen bakanlık 48 inşaat malzemesi üreticisine ceza keserken 83 yap denetim firmasınında belgesini iptal etti.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilileri, faaliyetlerine devam eden toplam 309 yapı denetim firmasının yakın takibinin devam ettiğini ve bu firmaların sıkı denetim altında tutulduğunu belirtirken, özellikle merdiven altı üretim yapan firmaların ALO 181 hattına şikayet edilerek sahteciliğin ve haksızlığın önüne geçilmesinde vatandaşında önemli bir rol üstlenebileceğini belirtti.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder